Σάββατο, 4 Δεκεμβρίου 2010

Αξιοποιώντας την 7η Τέχνη για την αφύπνιση του Είναι!

Απ’ τα λόγια... στα έργα! Cine… ΒΙΟΖΩ
Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών «ΒΙΟΖΩ», email@biozo.org, Τηλ/Φαξ: 210-522 23 23, 697-9734591
Μπροστά στα διαρκώς αυξανόμενα οικονομικά, περιβαλλοντικά και διατροφικά προβλήματα, με τα οποία έρχονται αντιμέτωπες οι κοινωνίες της σύγχρονης εποχής, αποφασίσαμε να περάσουμε απ’ τα λόγια στα... έργα. Με κάθε έννοια! Για να αντιμετωπίσουμε, λοιπόν, τον κυνισμό γεμίσαμε την φαρέτρα μας... με 7η Τέχνη! Εφοδιάσαμε την ταινιοθήκη μας με έργα – καταγγελίες, γι’ αυτό το σκληρό διεθνές παζάρι, όπου τα συμφέροντα και η βιοτεχνολογία ξεπουλούν τη φύση και τα δώρα της, και καλούμε τους καταναλωτές σε βραδείες κινηματογράφου... στο Cine… ΒΙΟΖΩ. Ας ανοίξουμε αυλαία στον υγιή ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ. Όχι με γκρίνια… όχι με στείρα αντίδραση… όχι με παθητικότητα… όχι με τάσεις εκτόνωσης δίχως συνέχεια... Ας σηκωθούμε από τους «μαλακούς» καναπέδες μας κι ας απουσιάσουμε έστω για λίγο από τηλεόραση ή τις αίθουσες προβολής των χολιγουντιανών κατασκευασμάτων με την γνώριμη πλοκή, την «αμερικανιά», την θρησκόληπτη ηθική και το μεταλλαγμένο ποπ κορν. Ας δώσουμε το παρόν στο cine… ΒΙΟΖΩ για να δούμε κατάματα την άλλη πλευρά του φεγγαριού.

Ας κλείσουμε τα προγράμματα που μας θέλουν κοιμισμένους είτε με αλεύρια και λάδια στα χέρια κι ας χειροκροτήσουμε τα έργα ανθρώπων του εναλλακτικού κινηματογράφου που δεν ακινητοποιήθηκαν από τα «δόκανα» των ακριβών συμβολαίων. Που δεν έκλεισαν τα αυτιά και τα μάτια τους στο έγκλημα σε βάρος της φύσης, που αναζήτησαν την αλήθεια και έκριναν ότι αξίζει να μας την πουν έστω κι χρειάστηκε να δουλέψουν για μια μη εμπορική ταινία.

Στα προσεχώς λοιπόν την επόμενη Τρίτη στις 8 μ.μ. «Ένα χελιδόνι έφερε την Άνοιξη» με θέληση, ανθρωπιά και γλυκύτητα... χωρίς ίχνος πεσιμισμού.

Παράλληλα θα διατεθούν βιολογικά σνακ και ποτά για χαλάρωση, ενώ μετά το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των θεατών – καταναλωτών.

Σας περιμένουμε.

«Ένα Χελιδόνι Έφερε Την Άνοιξη»

UNE HIRONDELLE A FAIT LE PRINTEMPS (2001)

Σκηνοθεσία: Christian Carion

Σενάριο: Christian Carion, Eric Assous

Φωτογραφία: Antoine Heberte

Μουσική: Philippe Rombi

Ερμηνείες: Michel Serrault, Mathilde Seigner, Jean-Paul Roussillon

Παραγωγή: Nord-Ouest Production

Βραβεία - Συμμετοχές: Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Tubingen 2001. Βραβείο στο Φεστιβάλ Autrans 2001.

Διάρκεια: 103

Έγχρωμη

Ταινία που επικεντρώνεται στις σχέσεις ανάμεσα σε μια νεαρή Παριζιάνα και ένα ηλικιωμένο αγρότη και διαδραματίζεται σ' ένα σαγηνευτικό τόπο...

Η ηρωίδα της ταινίας είναι η 30χρονη Σαντρίν που ζει στο Παρίσι, εργάζεται σε εταιρεία υπολογιστών κι έχει ένα σταθερό δεσμό. Ωστόσο, καθώς βρίσκεται σε προσωπικό αδιέξοδο, αποφασίζει να παρακολουθήσει μαθήματα αγροτικής καλλιέργειας και να γίνει αγρότισσα. Μια απόφαση που έρχεται σε ευθεία με το κυρίαρχο αστυφιλικό πνεύμα της εποχής. Αγοράζει μια απομονωμένη φάρμα στα βουνά του Βερκόρ, η οποία ανήκει στον Αντριέν, ένα μοναχικό χήρο αγρότη, ο οποίος βλέπει με ειρωνεία τα πανεπιστημιακά διπλώματα.

Η Σαντρίν θα φέρει ένα καινούριο πνεύμα στο αγρόκτημα, όμως γρήγορα θα αντιμετωπίσει τις πρώτες δυσκολίες. Είναι υποχρεωμένη να συμβιώσει για ένα διάστημα με αυτόν τον δύστροπο γέρο, ο οποίος αρνείται επιδεικτικά να τη βοηθήσει. Όμως ο βαρύς χειμώνας θα αλλάξει τις μεταξύ τους σχέσεις καθώς αυτά τα δύο πρόσωπα θα αρχίσουν να προσεγγίζουν ο ένας τον άλλο.

Γιος αγρότη, ο σκηνοθέτης Christian Carion με την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους γνώρισε απρόσμενη επιτυχία και δημιούργησε ένα φαινόμενο: 2.500.000 θεατές στη Γαλλία, συνιστούν την πιο απρόσμενη έκπληξη στο γαλλικό box office, δεδομένου και του μάλλον αντι-εμπορικού χαρακτήρα της ταινίας.

Όμως οι λόγοι για την επιτυχία της ταινίας θα πρέπει να αναζητηθούν στον πυρήνα της δραματικής πλοκής. Η σκηνοθεσία εμμένει στις σχέσεις των δύο πρωταγωνιστών: σχέσεις που οδηγούνται απο την αρχική εχθρότητα, στις συγκρούσεις και τελικά στην βαθιά κατανόηση. Η προσέγγιση στα δύο πρόσωπα είναι γεμάτη λεπτότητα, ευαισθησία και χιούμορ. Ουσιαστικά είναι μια ταινία για το χάσμα των γενεών και πως αυτό μπορεί να γεφυρωθεί: εξάλλου είναι χαρακτηριστικό το μότο της αφίσας: "Γι' αυτήν όλα, επιτέλους, ξεκινούσαν. Γι' αυτόν όλα, ίσως, ξεκινούσαν ξανά". Ένας κρυφός πρωταγωνιστής της ταινίας είναι το ίδιο το τοπίο και ο χώρος. άλλοτε εχθρικός (όπως τον χειμώνα) και άλλοτε μαγευτικός (όπως την άνοιξη και το καλοκαίρι) μοιάζει να υπογραμμίζει τις διακυμάνσεις στις σχέσεις ανάμεσα στα δύο κεντρικά πρόσωπα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: