Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρέμβαση επιθεωρητών Περιβάλλοντος για τα διόδια σε Αφίδνες, Καπανδρίτι, Μαλακάσα



Θέμα νομιμότητας θέτουν εμμέσως οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος για την κατασκευή των σταθμών διοδίων στις Αφίδνες, στο Καπανδρίτι και στη Μαλακάσα, δικαιώνοντας τις Επιτροπές Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζόμενων Ενάντια στα Διόδια.

Συγκεκριμένα, οι επιθεωρητές ζητούν από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας, δεκατέσσερις μελέτες και εγκρίσεις, και κατ’ επέκταση θεσμική τεκμηρίωση, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις του νόμου 3555/2007, που κυρώνει τη σύμβαση των έργων, κατισχύουν των άρθρων του προεδρικού διατάγματος 1979, τα οποία διέπουν τη δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές.

Για την κατασκευή των συγκεκριμένων σταθμών διοδίων, η Πολεοδομία Καπανδριτίου έχει ήδη επιβάλει ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα. Από την πλευρά της πάντως, η κοινοπραξία έχει καταθέσει ένσταση στην απόφαση, υποστηρίζοντας ότι με βάση τη σύμβαση δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας, ενώ τονίζει ότι δεν κατασκεύασε νέους σταθμούς αλλά ανακαίνισε υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Όπως αναφέρει η «Ελευθεροτυπία», το έγγραφο που έχει στη διάθεσή της με ημερομηνία 20.10.2010, εκδόθηκε ύστερα από σύσκεψη στην οποία μετείχαν οι αρμόδιοι του υπουργείου Υποδομών που ασκούν την επίβλεψη των έργων, καθώς και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας. Η σύσκεψη έγινε ύστερα από παρεμβάσεις δημοτικών αρχών και πολιτών της βορειο-ανατολικής Αττικής προς τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, τους επιθεωρητές περιβάλλοντος και δημόσιας διοίκηση, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων ενάντια στην επιβολή διοδίων μέσα σε κατοικημένη περιοχή και για καθημερινές μετακινήσεις.

Οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος επιπλέον ζητούν:
- τις ενέργειες που έχουν γίνει για τον καθορισμό των θέσεων των σταθμών μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
- το σχέδιο επέμβασης για την αντιμετώπιση ρύπανσης από ατύχημα
- τις εγκεκριμένες φυτοτεχνικές μελέτες για τα έργα πρασίνου στον αυτοκινητόδρομο
- τη μελέτη για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος στους χώρους εξυπηρέτησης των οδηγών και της διενέργειας τεχνικών ελέγχων.

Στις 22 Οκτωβρίου, οι δήμαρχοι Άνοιξης και Αγίου Στεφάνου, οι πρόεδροι των κοινοτήτων Κρυνερίου, Μαλακάσας και Πολυδενδρίου, καθώς και άλλοι πέντε νομαρχιακοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, κατέθεσαν στο γραφείο του υπουργού Δημήτρη Ρέππα έγγραφο, που κοινοποιείται στις εισαγγελικές και εποπτικές αρχές, με το οποίο επισημαίνουν ότι η κοινοπραξία δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, που με βάση τη σύμβαση είναι απαραίτητος όρος για να λάβει την προβλεπόμενη κρατική ενίσχυση. Οι παραβιάσεις αυτές συνεπάγονται και ποινικές ρήτρες για κάθε ημέρα καθυστέρησης, που ήδη ξεπερνούν τα 37 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται επίσης, ότι το συντονιστικό ενάντια στα διόδια, προειδοποιεί ότι θα ξεκινήσει αντίστοιχο κίνημα και στα δρομολόγια των τρένων, αντιδρώντας στην αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, στο πλαίσιο του νέου νόμου για τον ΟΣΕ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια κρυμμένη υπόγεια απειλή

Η ρύπανση του εδάφους αποτελεί ανησυχητική απειλή για τη γεωργική παραγωγικότητα, την ασφάλεια των τροφίμων και την ανθρώπινη υγεία. Ωστόσο, πολύ λίγα είναι γνωστά για την κλίμακα και τη σοβαρότητα αυτής της απειλής, προειδοποιεί νέα έκθεση του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO).  Η εκβιομηχάνιση, οι πόλεμοι, οι εξορύξεις και η εντατικοποίηση της γεωργίας έχουν αφήσει όλα μια κληρονομιά ρύπανσης του εδάφους σε όλο τον πλανήτη, ενώ με την ανάπτυξη των πόλεων το έδαφος αντιμετωπίζεται ως νεροχύτης για όλο και μεγαλύτερες ποσότητες αστικών αποβλήτων, αναφέρει η έκθεση με τίτλο «Ρύπανση του εδάφουςμια κρυμμένη πραγματικότητα».  Η ρύπανση του εδάφους επηρεάζει τα τρόφιμα που τρώμε, το νερό που πίνουμε, τον αέρα που αναπνέουμε και την υγεία των οικοσυστημάτων μας και η δυναμική των εδαφών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης είναι περιορισμένη. Εντούτοις, παρόλο που η εντατικοποίηση της γεωργίας, η βιομηχανική παραγωγή και η αστικοποίηση συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς…

Ακραία φαινόμενα, άναρχη δόμηση, ανύπαρκτη πρόληψη

Για κάθε πυρκαγιά και κάθε πλημμύρα, “απλώς” καταστροφική ή πολύ περισσότερο φονική, υπάρχουν και ευθύνες. Ευθύνες για τη μη πρόληψη, στο μέτρο του δυνατού, και ευθύνες για τις όποιες καθυστερήσεις και τα όποια λάθη στην αντιμετώπιση. Ευθύνες διαχρονικές και σημερινές, σε όλα τα επίπεδα
Ρεπορτάζ: Κάκη Μπαλή Έξι μέρες μετά την ανείπωτη τραγωδία στην ανατολική Αττική, με την εκατόμβη των θυμάτων και με ανθρώπους να αγνοούνται ακόμη, έξι μέρες μετά τις -ευτυχώς μη φονικές- πυρκαγιές στην Κινέτα και την Κρήτη, τρεις μέρες μετά τις απίστευτες πλημμύρες από ένα μπουρίνι στα βόρεια προάστια της Αθήνας, είναι εξαιρετικά δύσκολο να προχωρήσει κανείς σε έναν ψύχραιμο απολογισμό για το πώς έγιναν όλα αυτά και τι πρέπει να γίνει για να μην επαναληφθούν. Σίγουρα η απάντηση στα αγωνιώδη ερωτήματα δεν μπορεί να είναι ότι... φταίει το κακό το ριζικό μας. Βεβαίως, υπάρχουν και ακραία φαινόμενα, που οφείλονται είτε στην αλλαγή των χρήσεων γης είτε στην κλιματική αλλαγή. Αλλά σίγουρα για κάθε πυρκαγιά …

Μπορούν να υπάρξουν δασικές πόλεις;

Του Νίκου Μπελαβίλα* Σε μία καταστροφή σαν την προχθεσινή, αν επιτρέπεται να είναι κανείς ψύχραιμος, να αντέχει, να αναλύσει νηφάλια, οφείλει να ψάξει ξανά για τις αιτίες. Ταυτόχρονα να σκεφτεί την επομένη μέρα. Τι συνέβαινε στα δασοσκεπή και παράκτια προάστια πριν από τη μεγάλη πυρκαγιά, τι θα ακολουθήσει; Ας συμφωνήσουμε πρώτα στη λέξη "προάστια". Η Ραφήνα, το Μάτι, το Ζούμπερι, η Νέα Μάκρη, ο Μαραθώνας, οι Άγιοι Θεόδωροι, η Κινέτα δεν είναι μικροί παραθεριστικοί οικισμοί, χωριουδάκια με λίγα σπίτια και ανθρώπους μέσα στη φύση, δίπλα στη θάλασσα, όπως ήσαν πριν από το 1960. Δεν μιλάμε για χωριά διακοσίων - τριακόσιων κατοίκων, μέσα ή δίπλα στο δάσος, όπου χτυπάει η καμπάνα του συναγερμού, δίνεται εντολή στους κατοίκους να μείνουν στην κεντρική πλατεία για να σωθούν ή να εκκενώσουν. Μιλάμε για μεγάλες πόλεις. 20.000 κάτοικοι στη Ραφήνα και στο Πικέρμι χωρίς τους παραθεριστές, 16.000 στη Νέα Μάκρη, 12.000 στον Μαραθώνα. Ο καλοκαιρινός πληθυσμός υπερβαίνει κατά πολύ τους 100.…